Pierwszy chip wylądował pod ludzką skórą

No i stało się. Jak zapowiadali pisarze sf, jak zapowiadano w głośnym filmie Zeitgeist, nastała era zaczipowania ludzi. Szwedzi jako pierwsi „ulegli” technologicznym nowinkom i w imię wygody dali sobie wcisnąć plastik pod skórę.

W chipach zakodowane są podstawowe dane o pracownikach. Za ich pomocą, jednym ruchem ręki, mogą oni pokonywać bramki w firmie, korzystać z kserokopiarek, wysyłać elektroniczne wizytówki, a w przyszłości będą też mogli płacić w ten sposób za posiłki w firmowej stołówce.

z17365932Q,Chip-wszczepiony-w-dlon

Gdy zastanowić się mocniej nad powodami zaczipowania pracowników korporacji, można dojść do wniosku, że to niezwykła głupota. Wykonują dokładnie te same czynności co wcześniej, a więc nic się nie zmieniło „na lepsze”. A więc pracownicy nic nie zyskali, a dobrowolnie oddali swoją prywatność firmie, w której pracują.

Działanie, jak można się było spodziewać, wywołało falę dyskusji, chyba każdy z nas zastanawia się, co dalej? Wiadomo, że to dopiero pierwszy krok…Argumenty jakie padają w rozmowach o „potrzebie zaczipowania ludzi są niesamowite:

Chipy będą monitorować na bieżąco naszą aktywność. Wizja siłowni, gdzie dzięki czujnikom i chipom maszyny do ćwiczeń będą wiedzieć, kto z nich korzysta i jaki trening, czy obciążenie mu zaproponować.

W USA dzieci uczęszczające do szkół mają obowiązek posiadania legitymacji z chipem. To dla bezpieczeństwa, na wypadek porwania, wagarów… Za chwilę chipy z legitymacji zawędrują pod skórę.. Cudownie, prawda?

Dane to obecnie najcenniejszy towar na rynku. W każdej firmie bazy danych są, zaraz po pracownikach, drugim najcenniejszym zasobem w organizacji. To towar, którym każdego dnia handlują firmy marketingowe. Po co? Dzięki danym osobowym (im dokładniejsze, tym lepiej), łatwiej stworzyć dany profil osobowy konsumenta i atakować go reklamami wyspecjalizowanymi. Nie mówiąc o kontroli przez rząd 24h. Warto więć chronić swoje dane osobowe i nie być czułym na tematykę chipów. A już na pewno bacznie się jej przyglądać.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s